SOFTWARE | DIPLOMOVÁ PRÁCE | O MNĚ | HOBBY WEBY |
Verze 1.24 - 04.09.2004
Freeware download WinArmy - ZIP 1,03MB (1.24, 04.09.2004). Uživatelská příručka1. Úvod1.1. O programu 1.2. Poděkování - betatesteři 2. Hra 2.1. Hlavní menu 2.2. Hrací pole 2.3. Obchod 2.4. Nastavení Programátorská sekce1. Historie vývoje1.1. O programuHistorieTento program vznikl v rámci předmětu Ročníkový projekt II ve druhém ročníku na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Instalace programu Program k sobě nepotřebuje žádné specifické dynamické knihovny ani zásahy do registru. Tedy si lze program nakopírovat kamkoliv na disk bez nutnosti instalace. Co program umí? WinArmy je hra pod Windows pro 1 hráče proti počítači nebo pro 2 hráče proti sobě. Na začátku hry se objeví krajinka a 2 tanky. Hra je tahová a v každém tahu může hráč dokupovat zbraně, energii, naftu a hlavně vystřelit jednu střelu ze svého arzenálu na protivníka. Cílem kola je zničit protihráče a získat tak bod. V dalším kole se vygeneruje jiná krajina a začíná poražený hráč. Licence Program WinArmy je freeware. Za jeho šíření nesmí být vyžadován žádný poplatek.
Kontakt Jakékoliv připomínky k programu prosím posílejte na e-mailovou adresu autora: luky-amiga@volny.cz Internetové stránky projektu: http://wingod.zde.cz
1.1. Poděkování - betatesteřiOndřej Merta
Petra Mertová
Jitka Setíkovská
2.1. Hlavní menuToto okno se objeví při spuštění hry WinArmy a je to jakýsi hlavní rozcestník této hry. Start hry Nastavení
O programu
Konec
2.2.Hrací poleTakto vypadá hlávní okno hry. Během jednoho tahu může hráč měnit typ zbraně ze svého arzenálu, měnit úhel a sílu, nakupovat zbraně, energii a naftu v obchodě, pohybovat se a vystřelit na protihráče. Všechny ovládací prvky ve hře mají svůj popisek, který se objeví, pokud na ně ve hře najedete kurzorem myši. Od verze 1.18 (06.08.2004) je implementován pohyb tanku kliknutím na krajinu myší - tank se bude snažit dojet na zadané místo, ale bude ubývat nafra v nádrži, až ubyde úplně, tank se zastaví a pro další pohyb se musí koupit v obchodě nová nafta. 2.3. ObchodObchod - zde lze během hry za kredity dokupovat energii, naftu a zbraně. Na začátku hry má každý hráč 2500 kreditů, další získá za zásahy nebo zničení protivníka. Pokud hráč zasáhne protivníka přímo, získá tak mnohem víc kreditů než nepřímým zásahem, dále se počet získaných kreditů řídí podle účinnosti silných zbraní, čím víc energie protivníkovi ubyde, tím víc získá hráč kreditů. Výjimkou je základní zbraň, která má velmi malý poloměr výbuchu a účinnost, za přímý zásah touto zbraní je však o 500 kreditů víc než podle výpočtového "vzorečku". Maximální počet nábojů není omezen. Maximum energie je 200, maximum nafty 100. Zbraně se dokupují po 1 náboji, energie a nafta po 10 dílcích. Účinnosti zbraní:
Nepřímý zásah = zásah mimo tank, který však svým výbuchem zasahuje do tanku 2.4. NastaveníTyp hry Zde lze nastavit, zda chtete hrát proti počítači nebo 2 hráči proti sobě, případně hra přes internet. Obtížnost počítače Čím obtížnější počítačový protivník, tím lépe nejen míří, ale i více doplňuje energii, nakupuje a používá účinější zbraně! Nastavení hráčů Lze nastavit přezdívky, pod kterými je hra bude oslovovat a barvu, kterou bude vybarven tank. Nastavení internetu Při volbě internetové hry se odblokuje možnost založení nové hry nebo připojení se ke hře a nastavení se na pravém okraji rozšíří o nové bíle pole, které monitoruje internetovou komunikaci. Při stisknutí tlačítka Založit hru bude založena internetová hra a nastavení bude čekat na připojení protihráče. Pokud se nikdo nepřipojí do časového limitu, budete informování v poli Informace o internetu. Při úspěšném připojení klienta budete taktéž informování a v bílém poli se objeví záznam komunikace včetně IP adresy počítače, který je k Vám připojen. Při připojování k jiné hře je nutné nejdříve zadat IP adresu nebo název počítače, který je připojený k síti a na kterém běží spuštěné WinArmy jako server. O úspěšném nebo neúspěšném spojení budete opět informováni. Pozn. Aktuální verze WinArmy pouze naváže internetové připojení s jiným počítačem pomocí IP adresy, ale hra nelze spustit. Informace o internetu Krátkými zprávami Vás informuje o stavu internetové komunikace. Informace o hře Krátkými zprávami Vás informuje o stavu založené hry. Možnosti hry Zvuk - vypíná a zapíná zvuk ve hře (výstřely, výbuchy, nakupování, apod.) Nápověda - vypíná a zapíná bublinkouvou nápovědu u ovládacích prvků - nápověda přímo ve hře obsahuje obdobné popisky jako v této dokumentaci Rychlost hry Nastavuje v 7ti stupních rychlost hry, resp. rychlost vykreslování letící střely. Na velmi pomalých počítačích je nutné snížit čekání za letu střely a tím letící střelu urychlit. Ok Potvrdí veškerá nastavení pro následující novou hru a uzavře okno nastavení. Programátorská sekce1. Historie vývojePRIPADNY DALSI VYVOJ HRY ------------------------ - podpora hry po internetu (funguje jiz propojeni v nastaveni) WinArmy 1.24 - 02.-04.09.2004 ----------------------------- - PRIDANO: programatorska dokumentace - UPRAVENO: odlehceny vypocet letici strely - UPRAVENO: snizena horni hranice ucinnosti NUKE zbrani pri neprimem zasahu WinArmy 1.23 - 24.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: rozsirena dokumentace - UPRAVENO: male upravy designu - UPRAVENO: zlevneni NUKE zbrani, aby se s nimi vyplatilo strilet WinArmy 1.22 - 14.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: kolize strely s bonus balickem - exploze a zmizeni balicku - UPRAVENO: pocitac je schopen kvuli bonus balicku nakoupit naftu - UPRAVENO: zrychleni vypoctu letu strely - OPRAVENO: pri kazdem kole se nastavovaly naboje na zakladni hodnotu (1.21) WinArmy 1.21 - 11.-13.08.2004 ----------------------------- - PRIDANO: uzivatel muze nakupovat naboje na zbrani za ziskane kredity - PRIDANO: pocitac umi nakupovat zbrane - PRIDANO: bonusove balicky obsahujici zbrane, penize, naftu - PRIDANO: pocitac umi jezdit pro balicky - PRIDANO: zvuk pri objeveni balicku - UPRAVENO: za primy zasah zakladni zbrani je 500 kreditu navic - UPRAVENO: zlepseny design obchodu - UPRAVENO: HTML napoveda ke hre aktualizovana pro aktualni verzi - OPRAVENO: i pres vypnuty zvuk se v obchode ozyval zvuk pri nakupovani - OPRAVENO: nelze si zvolit prezdivku delsi nez 14 znaku (kvuli zobrazovani) WinArmy 1.20 - 07.-10.08.2004 ----------------------------- - PRIDANO: v pozadi hry jsou mraky (misto puvodni jednolite modre barvy) - PRIDANO: v nastaveni si lze zvolit vlastni barvu taknu - PRIDANO: v nastaveni je moznost menit rychlost hry (letu strely) - PRIDANO: v nastaveni lze vypnout zvuk behem hry - PRIDANO: pri prestreleni cele krajiny se ozve zvuk smichu - PRIDANO: podrobnejsi vypis internetove komunikace pri spojovani - UPRAVENO: pocitac vice utraci za energii (v zavistlosti na obtiznosti) - UPRAVENO: dalsich nekolik bublinkovych napoved ve hre - UPRAVENO: zdrazeni energie ze 120 na 150 kreditu - UPRAVENO: ovladaci panel je nyni sedive barvy (ne barvy nebe) - UPRAVENO: zkraceny zvuk startovani pri pohybu tanku, aby se rozjel drive - UPRAVENO: podrobnosti o internetove komunikaci se objevi jen pri internet-hre - OPRAVENO: blikani informacniho textu za kulatych vybuchu WinArmy 1.18 - 06.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: moznost pohybu tanku - kliknutim na urcine misto v krajine - PRIDANO: nakupovani nafty potrebne pro pohyb - PRIDANO: pocitac se umi taky pohybovat a nakupovat naftu - PRIDANO: zvuk pri pohybu tanku - UPRAVENO: vetsi inteligence pocitace - vice se zasebuje energii, podle obtiznosti - UPRAVENO: zlepseni mireni pocitace proti vetru - OPRAVENO: tank pri zmene uhlu delem neprekresluje krajinu (nedela diru do zeme) - OPRAVENO: pri propadnuti tanku smerem dolu nekdy zustala vykousnuta krajina - OPRAVENO: zbran "Minu nuke" mela byt "Mini Nuke" :o) - OPRAVENO: prekreslovani informacniho textu v krajine v levo nahode za letu strely - OPRAVENO: ve WinXP obcas pri hrani pocitace se aplikace chvili neobnovovala - OPRAVENO: okamzite obnovovani stavu penez pri nakupovani pocitace - OPRAVENO: kolize strely s tankem ma prednost pred kolizi strely s krajinkou (nekdy byl tank na svahu trochu zanoreny do krajinky, ktera ho z casti kryla) - OPRAVENO: system obtiznosti se choval podivne WinArmy 1.17 - 05.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: HTML dokumentace (zatim strucna), zalozena stranka http://winarmy.zde.cz - PRIDANO: pocitacovy protivnik je schopen koupit si energii (i vic najednou) - PRIDANO: pocitacovy protivnik meni zbran (v zavislosti na obtiznosti) - PRIDANO: zvuk pri nakupu - hraje-li pocitac, informuje vas to jeho nakupu - UPRAVENO: ve hre znacne odlehcen prekreslovacimu system - UPRAVENO: ovladaci panel nemizi - neni umisten nahore, ale dole pod krajinkou - UPRAVENO: okno O programu nyni obsahuje spoustu informaci o celem projektu - OPRAVENO: blikani pri kazdem vystrelu pocitacove protihrace - OPRAVENO: pri primem sebe-zasahu se zobrazovala informace o ziskani 0 kreditu WinArmy 1.16 - 04.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: nastaveni internet - odpojeni klienta server pozna a ceka na spoluhrace - PRIDANO: nastaveni internet - na jednom PC nelze zalozit vice nez jeden server - PRIDANO: nastaveni internet - chybove hlaseni pri nenalezenem serveru - PRIDANO: nastaveni internet - na pripojeni se k serveru je casove omezeni - OPRAVENO: nastaveni internet - povoleni/zakazani nekterych prvku v nastaveni - OPRAVENO: nelze editovat logovani internetove komunikace WinArmy 1.15 - 02.-03.08.2004 ----------------------------- - PRIDANO: kompletne prepracovane internetove spojeni server/klient - PRIDANO: v nastaveni - zaznam internetove komunikace pro prehled deni - neni otestovano pres internet, jen na LOCALHOST WinArmy 1.14 - 01.08.2004 ------------------------- - PRIDANO: spousta malych bublinkovych napoved u tlacitek - PRIDANO: nekolik klavesovych zkratek do menu a vlastni hry - UPRAVENO: zrychleni letu strely - OPRAVENO: nove prekreslovani zpusobilo problemy na dvojhru (1.13) - OPRAVENO: pri zniceni protihrace byly problemy se zmizelym panelem (1.13) - OPRAVENO: zmizela dvojtecka v ukazateli stavu v panelu (1.13) - OPRAVENO: za urcite situace jiz neslo menit IP adresu - OPRAVENO: opravena chyba pri navazanem spojeni a naslednemu vypnuti hry - bylo zjisteno, ze spojeni dvou WinArmy funguje pouze na LOCALHOST WinArmy 1.13 - 31.07.2004 ------------------------- - PRIDANO: propojeni 2 aplikaci pres internet uspesne (ale nelze jeste hrat) - OPRAVENO: od zakladu predelano prekreslovani ve hre - vyreseni problemu pri preklesleni hry jinym oknem behem letu strely WinArmy 1.12 - 14.07.2004 ------------------------- - PRIDANO: ziskavani kreditu za prime/neprime zasahy protihrace - PRIDANO: informacni radek sdelujici pocet ziskanych kreditu za zasah apod. - UPRAVENO: obtiznosti profesional a expert strileji s vetsi presnosti WinArmy 1.11 - 13.07.2004 ---------------------------- - PRIDANO: behem hry lze nyni za kredity v obchode dokupovat energii - UPRAVENO: zlepseny design hlavniho panelu ve hre, zobrazovani jmen hracu - UPRAVENO: zpresneni "musky" pocitace pri strileni proti smeru vetru - UPRAVENO: moznost minimalizace hry - OPRAVENO: pri nove hre zustal hracum bodovy stav - OPRAVENO: uhel, pod kterym pocitac strili se v liste zmenil az po dopadu strely - OPRAVENO: nekolik problemu s prekreslenim WinArmy 1.10 - 11.07.2004 ------------------------- - PRIDANO: podpora pocitacoveho protivnika (zatim pouze miri a strili) - PRIDANO: 5 urovni obtiznosti pocitacoveho protivnika - OPRAVENO: par problemu v nastaveni, ktere prinesla priprava pro internetovou hru WinArmy 1.07 - 10.07.2004 ------------------------- - PRIDANO: funkcni nastaveni (volba poctu hracu, obtiznosti CPU protihrace, ...) - PRIDANO: nastaveni pripraveno pro internetovou hru - PRIDANO: zapamatovani nastaveni behem hry - PRIDANO: lepsi design hlavniho menu - PROGRAMATOR: pridano spoustu komentaru do zdrojoveho kodu WinArmy 1.06 - 16.05.2004 ------------------------- - PRIDANO: zmena uhlu a sily pomoci scrollbaru (rychlejsi a mene chybove) - UPRAVENO: zvyseni ucinnosti NUKE zbrani - OPRAVENO: pri primem zasahu zakladni zbrani se zaroven udelala dira pod tankem - OPRAVENO: cerveny sloup do nebe pri smrti tanku zpusobene zakladni zbrani - OPRAVENO: nekdy primy zasah ubral min nez neprimy zasah - OPRAVENO: slo ovladat uhel a silu za oba tanky (ve spec. pripadech) WinArmy 1.05 - 15.05.2004 ------------------------- - PRIDANO: ubirani energie vybuchem (nejen primym zasahem) - PRIDANO: vybuch podle typu zbrane i po primem zasahu - OPRAVENO: nefer primy zasah (rozdilne meze u prvniho a druheho tanku) - OPRAVENO: niceni krajinky pomoci NUKE zbrani WinArmy 1.04 - 14.05.2004 ------------------------- - PRIDANO: 4 nove zbrane - stredni/velka strela, mini/mega nuke - PRIDANO: ruzne druhy vybuchu zbrani a dosahu - PRIDANO: niceni krajinky - PRIDANO: sesuv tanku nad znicenou krajinou - PRIDANO: jiny zvuk pri vystrelu "NUKE" zbrani - OPRAVENO: po zasahu zustal tank cerveny (mel jen cervene bliknout) WinArmy 1.03 - 13.05.2004 ------------------------- - PRIDANO: zakladni zbran - PRIDANO: vzorecky pro let strely s vetrem (funkcni tlacitko PAL) - PRIDANO: detekce kolize strely s okrajem okna, s krajinkou, s tanky - PRIDANO: ubirani energie pri zasahu - PRIDANO: moznost zniceni protihrace (vybuch protihrace) - PRIDANO: pocitani stavu a generace nove krajinky pri zniceni - PRIDANO: zvuky na zacatku kola, pri vystrelu a dopadu strely - PRIDANO: male efekty pri vystrelu z tanku a na zacatku kola WinArmy 1.02 - 12.05.2004 ------------------------- - PRIDANO: vylepseny generator nahodnych krajinek - PRIDANO: kresleni obou tanku, pri zmene uhlu se meni pozice dela - OPRAVENO: pregenerovani krajinky pri prekresleni okna WinArmy 1.01 - 01.-02.05.2004 ----------------------------- - PRIDANO: nahodna krajinka (uplne nahodna - nepouzitelne) - PRIDANO: design nastaveni - PRIDANO: design obchodu WinArmy 1.00 - Duben 2004 ------------------------- - navrh zakladniho designu - PRIDANO: kresleni rovne krajinky - PRIDANO: kresleni jednoho hrace |
SOFTWARE | DIPLOMOVÁ PRÁCE | O MNĚ | HOBBY WEBY |